FromSoftware hat einen neuen Patch für Elden Ring veröffentlicht, einen der wichtigsten bisher. Er fügt eine separate Skalierung für alle Waffen, Fertigkeiten, Zauber und Beschwörungen im PvP hinzu. Alle Balance-Änderungen, die für das PvP vorgenommen werden, haben keine Auswirkungen auf den Koop- oder Einzelspieler-Modus.
Zu den neuen PvP-exklusiven Balance-Änderungen gehören eine erhöhte Ausdauer-Angriffskraft für alle Angriffe (ausgenommen Fernkampfwaffen) gegen Gegner, die Wache halten. Der Ausdauerschaden für den normalen Angriff jeder Waffe wurde ebenfalls verbessert, obwohl Fertigkeiten und Fernkampfwaffen nicht betroffen sind. Die Macht von Beschwörungen wie Drachenfeuer, Glitzersteinatem, Dracheneis, Fäulnisatem und Unerträgliche Raserei wurde verringert.
Die Asche des Krieges wurde ebenfalls in ihrer Gesamtstärke reduziert (mit einigen Ausnahmen). Im Rahmen allgemeiner Balance-Anpassungen für PvE und PvP wurde der Poise-Schaden mit beidhändigen normalen Angriffen erhöht. Die Geschwindigkeit einiger Angriffe mit Kolossalwaffen wurde erhöht und die Erholungszeit verringert (dies gilt allerdings nicht für Sprungangriffe, Angriffe mit zwei Waffen und berittene Angriffe). Weitere Details findet ihr in den unten stehenden Patchnotizen.
[amazon box=“B09R3BZHXX,B09R3C1QHH,B09R3DSJMS“ template=“table“]ELDEN RING: Patch Notes 1.07
Additional features
Added separate damage scaling for PvP.
- This feature allows separate damage scaling for Weapons, Skills, Spells, and Incantations when playing against other players.
- In the future, this feature may be used to balance weapons, Art, Spell, and Incantation in invading/PvP mode.
- Balance adjustments made within this feature will not impact single-player and cooperative play.
PvP Exclusive balance adjustments
The adjustments in this section do not affect single-player or cooperative play.
- Increased stamina attack power in PvP for all attacks against guarded foes, except for long-ranged weapons.
- Improved poise damage in PvP for every weapon’s normal attack, except for Skills and long-ranged weapons.
- With a few exceptions, the power of Ashes of War in PvP has been lowered across the board.
- The power of the following incantations in PvP has been decreased: Dragonfire / Agheel’s Flame / Glintstone Breath / Smarag’s Glintstone Breath / Rotten Breath / Ekzykes’s Decay / Dragonice / Borealis’s Mist / Unendurable Frenzy
General balance adjustments
The adjustments in this section affect both PvE and PvP aspects of the game.
- Increased poise damage when using two-handed normal attacks.
- Increased the speed of some Colossal Sword attacks.
- The speed and hit detection of Colossal Sword crouching and rolling attacks have been decreased.
- Increased the speed of some Colossal Weapon attacks.
- Decreased recovery time for Colossal Swords and Colossal Weapons, except for jump attacks, dual wielded attacks, and attacks while riding.
- Increased poise damage of Hammers, Great Hammers and some Colossal Weapons.
- Increased guard penetration for the following weapons: Celebrant’s Sickle / Nox Flowing Sword / Shotel / Eclipse Shotel / Vulgar Militia Shotel / Scythe / Grave Scythe / Halo Scythe / Winged Scythe
- The poise rating of some attacks has been increased for the following weapons: Greatswords / Colossal Swords / Curved Greatswords / Greataxes / Great Hammers / Great Spears / Halberds
- With some exceptions, poise of all armor has been increased.
- The effects of the Greatshield Talisman and Hammer Talisman have been increased.
- Some effects of the spell Scholar’s Shield, the Barricade Shield skill and the Shield Grease item have been adjusted as follows.
- The effects on shields with low guard boost have been adjusted upward.
- The effects on shields with high guard boost have been adjusted downward.
- The guard strength of the Fingerprint Stone Shield has been decreased.
- Decreased the status buildup done by dual wielded weapons.