Forza Motorsport: nächstes Update kommt Mitte November

Forza Motorsport: keyart

Forza Motorsport ist nun seit einigen Wochen auf dem Markt, was bedeutet, dass sich Entwickler Turn 10 Studios nun voll und ganz auf den Support für die Rennsimulation nach der Veröffentlichung konzentriert. Das erste große Update für das Spiel wurde Anfang des Monats veröffentlicht, gefolgt von einem Hotfix, und jetzt hat Turn 10 weitere Details zum nächsten großen Update bekannt gegeben.

Turn 10 hat bestätigt, dass Update 2 für Forza Motorsport irgendwann Mitte November erscheinen wird. Es wird das erste Inhalts-Update für das Spiel sein und, wie bereits bestätigt, die Yas Marina-Strecke hinzufügen. Darüber hinaus wird das Update auch über 200 Korrekturen für Probleme mit sich bringen, die von Spielern bisher gemeldet wurden, darunter Performance- und Stabilitätsprobleme, Abstürze, andere plattformspezifische Probleme und mehr. Eine Vorschau auf die Patchnotizen des Updates findet ihr weiter unten.

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Forza Motorsport ist für Xbox Series X/S und PC erhältlich.

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UPDATE 2 HIGHLIGHTS:

Stability

  • Many fixes to improve overall game stability and reduce crashes across all platforms.

Livery Editor

  • Fixed issue where players can view and unlock tunes and vinyls shared by other players.
  • Fixed issue causing black paint shade to show up as grey instead of black.
  • Fixed issue where only the inner barrel on factory rims is paintable.

PC

  • Fixed issue requiring shaders to recompile every time Forza Motorsport is started on AMD chipsets.
  • Fixed specific game crash that occurs if headphones are plugged into the front panel.

Note – PC players using AMD 7900 XTX who encounter a crash at the end of races should download the latest AMD graphics driver to resolve this issue.

Multiplayer

  • Fixes to matchmaking as a group, party management, and invites and joins across multiplayer.
  • Fixes to ensure custom liveries show up more consistently across multiplayer game modes.
  • Fixes to address cases where Intermission/Launch Countdown would take much longer than expected before the start of multiplayer races.
  • Fixes to automatic wet tire selection when entering an event, and fixes to fuel estimation logic.
  • Fixes to title stability when resuming from a suspended state on console.

Gameplay

  • Resolved an exploit related to changing car tune mid-race.
  • Fixed issue where the game becomes stuck in the “new content update” loop when entering the main menu.
  • Fixes to Replays in scenarios where Replays do not start playing, the cars do not move, or they float.
  • Fixed issue with a forced camera change at the start of a race.

Cars

  • Fixed issue with the 2018 Porsche 718 Cayman GTS Sport Roll Cage visual upgrade option, which removes the roof of the car when viewed in first-person.

Wheels

  • Fixed issue that prevented the Thrustmaster T248 LED screen from displaying race position information.
Heavy Music, schnelle Bikes und Sport sowieso – da ich auch im Jahre des Herren 1986 geboren wurde und da auch der NES in Europa das Licht erblickte, war die Konsequenz des Zockens logisch. Da ich auch an verbaler Inkontinenz leide, sind PixelCritics sowie earshot.at perfekte Orte um mein Interesse am Journalismus auszuleben.
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