Ghostwire: Tokyo - keyart

Ghostwire: Tokyo

PC PS4 PS5 XSX
Jetzt Kaufen

Ghostwire: Tokyo – Update fügt PS5 VRR, neue kosmetische Gegenstände und Emotes hinzu

Ghostwire: Tokyo - keyart

Es ist Goldene Woche in Japan, und um das zu feiern, hat Tango Gameworks ein neues Update für Ghostwire: Tokyo veröffentlicht. Neben Verbesserungen der Leistung auf PS5 und PC bietet es auch die Möglichkeit, die Tengu-Lautstärke separat einzustellen. Da in der Goldenen Woche der Kindertag gefeiert wird, wurden außerdem zwei neue Emotes und eine neue Kopfbedeckung hinzugefügt.

Im Fotomodus sind dies das Koinobori-Emote, bei dem Akito koiförmige Luftschlangen präsentiert, und das Emote „They Grow Up So Fast“, bei dem unser Held einen Origami-Samurai-Helm trägt. Derselbe Helm „Paper Kabuto“ kann auch separat getragen werden. Zu den weiteren lohnenswerten Features gehören eine Option zur Aktivierung/Deaktivierung der Mausglättung auf dem PC und die Unterstützung der variablen Bildwiederholfrequenz auf der PS5.

Außerdem gibt es auf beiden Plattformen eine Reihe von Fehlerkorrekturen, von der Behebung von Kollisionsproblemen in Umgebungen bis hin zu Gebetsperlen für die Geisterwahrnehmung, die nicht mehr zu zuvor absorbierten Geistern führen. Die vollständigen Patchnotizen findet ihr weiter unten. Weitere Details zu Ghostwire: Tokyo findet ihr in unserem Testbericht.

[amazon box=“B09S3K61N6,B09S3FTBR4″ template=“table“]

Update Highlights

  • Performance Improvements: This update addresses some performance issues for PS5 and PC.
  • Silence, Tengu: There’ve been some noise complaints about the Tengu, so Ed has developed some noise-cancelling headphones for Akito and KK. (Tengu volume can now be adjusted.)
  • Children’s Day Cosmetic and Emotes: Two new emotes and a new headwear piece inspired by Golden Week.

Children’s Day

Held annually on May 5 in Japan, Children’s Day is one of four national holidays observed during Golden Week, to celebrate the health and happiness of children—typically by decorating with fish-shaped kites and wearing paper samurai helmets! Now you can get in on the festivities in Ghostwire: Tokyo:

  • Koinobori Emote – Akito displays koi-shaped streamers
  • “They Grow Up So Fast” Emote – Akito proudly dons a folded paper
  • “Kabuto” samurai helmet – Paper Kabuto – Wear the origami samurai helmet from the emote

Changes and Improvements

  • Added “Yokai Volume” slider, allowing players to adjust the screeching of the Tengu
  • (PC) – Added “Mouse Smoothing” option (Allows players to enable/disable mouse smoothing)
  • Fast travel is now available earlier in the game
  • Added support for Variable Refresh Rate (VRR) on PS5

Bug Fixes

All Platforms

  • Improved overall performance
  • Overhauled starting values for player camera options
  • Adjusted gamepad analog stick deadzone, and added options to adjust deadzone
  • Fixed collision issues in some environments
  • Spirit Perception Prayer Beads will no longer guide you towards spirits you have already absorbed
  • Fixed text for some menu items in French and German
  • Fixed Sharpness option when using FSR 1.0

PS5 Fixes

  • Fixed low performance while in Quality Mode
  • Numerous fixes to main missions, side missions, and world events where performing certain actions could prevent progression
  • Adjusted detection for analog stick deadzone on PS4/PS5 controllers
  • Fixed a bug that occurred when moving while crouching
  • Fixed bug when spotted by a “Forsaken” Visitor
  • Adjusted visual aspects of some complete outfits
  • Fixed progression issue when speaking to dogs
  • Fixed visual bug when speaking to dogs
  • Some hint text for relics adjusted
  • Fixed tab-switching behavior on the menu screen
  • Fixed issue in which the database on the menu screen would not be updated
  • Fixed age restriction settings for Sweden

PC Fixes

  • Improved mouse/keyboard input when weaving
  • Added “Movie Display Mode” option
  • If you are experiencing sound desync issues in cutscenes, setting “Movie Display Mode” to “Performance” will correct the issue
  • Fixed progression issue with certain cutscenes
  • Added a warning display when using too much VRAM
  • Fixed issue with windowed mode on the title screen
  • Fixed 5K resolution issue on the title screen
  • Fixed issue when selecting difficulty
Mein “HOBBY” hat mit dem Gameboy und Tetris begonnen und amüsiert mich immer noch bis in die Morgenstunden. Meine Lieblingsspiele sind Strategie/Renn –und Actionspiele. Man probiert jedoch alles aus was Spaß macht. AustriaGaming bietet mir die Möglichkeit mein Hobby mit anderen zu teilen und gemeinsam Spaß zu haben. P.S: “We see us on the Battlefield!”
Abonnieren
Benachrichtige mich bei
0 Kommentare
Inline Feedbacks
View all comments
0
Wie ist deine Meinung zu diesem Thema?x