Arrowhead Game Studios konzentriert sich jetzt auf die Pläne für Helldivers 2 nach der Veröffentlichung und hat vor kurzem auch bestätigt, dass es bald Mechs geben wird. Es bleibt zwar abzuwarten, welche größeren Inhalte und Funktionen wir von dem Koop-Shooter in Zukunft erwarten können, aber es werden weiterhin regelmäßig neue Patches veröffentlicht. Ein weiterer dieser Patches wurde jetzt veröffentlicht, und er fügt dem Spiel tatsächlich eine nette neue Mechanik hinzu.
Der neueste Patch für Helldivers 2 bringt planetare Gefahren mit sich, was bedeutet, dass „viele“ Planeten (also nicht alle) nun auch einzigartige Umweltgefahren in Form von Dingen wie Feuertornados, Meteoritenschauer und „viele“ mehr mit sich bringen. Ihr wisst schon, falls die Dinge in Helldivers 2 nicht schon chaotisch genug sind. Arrowhead sagt, dass diese Gefahren „zufällig erscheinen werden, während ihr im Einsatz seid“.
Darüber hinaus nimmt der Patch einige Änderungen am Balancing von Waffen und Strategemen vor, behebt Bugs und technische Probleme und optimiert die Eradicate-Missionen, um sie doppelt so lang wie zuvor zu machen, indem die Anzahl der erforderlichen Kills und der Feind-Spawns erhöht wird. Die vollständigen Patch Notes findet ihr unten.
Helldivers 2 ist für PS5 und PC erhältlich.
PATCH NOTES:
Major Updates
- Planetary Hazards active
- Many planets now have additional environmental challenges that will appear at random while you are deployed, from fire tornadoes to meteor showers and many more.
Balancing
Eradicate Missions
- Eradicate missions now require more kills and enemies spawn more often. The time to complete the mission was previously shorter than intended and should now usually take twice as long to complete.
Primary, Secondary, & Support Weapons
- Breaker: Decreased magazine capacity from 16 to 13, increased recoil from 30 to 55
- Railgun – Decreased armor penetration in Safe Mode, decreased damage against durable enemy parts
- Flamethrower: Increased damage per second by 50%
- Laser Cannon: Increased damage against durable enemy parts, increased armor penetration, improved ergonomics
- Punisher: Increased total ammo capacity from 40 to 60, increased stagger force, increased damage from 40 per bullet to 45 per bullet
- Breaker Spray & Pray: Increased armor penetration, increased fire rate from 300 to 330, increased number of pellets from 12 to 16 per shot, decreased magazine size from to 32 to 26
Stratagems
- Energy Shield Backpack: Increased delay before recharging
- 380mm and 120mm Orbital Barrages: Increased duration of the bombardment, decreased spread
Fixes
- Fixed armor rating values not reducing damage as intended.
- Fixed certain Bug Holes (including Stalker Nests) that were unnecessarily hard to destroy.
- Fixed anti-aliasing toggle not working on PS5.
- Balanced lighting across all planets to solve cases where the game was too dark.
- Improved flashlight efficacy.
- Increased visibility during “sand rain” weather on Erata Prime.
- Updated tutorial materials and lighting.
- Improved cases where some materials could look blurry if “Lighting” graphic setting was set to “Low”.
- Fixed timing issues that could occur in the “Extract E-710” primary objective.
- Changed button interaction behavior for buttons in bunker POIs. Helldivers will now let go of the button after holding it for a few seconds.
- Fixed some cases of large assets floating if the ground beneath them was blown up.
- Helldivers standing next to ICBMs during launch will get properly toasty with a chance of not-so-spontaneous combustion.
- Fixed unthrowable snowballs after ragdolling.
- Fixed being able to use grenades after drowning.
- Camera no longer locked on the player’s own corpse and blocking spectator mode.
- Helldivers now take damage from fire, gas etc. generated by other players.
- Armor no longer stretches when dismembered.