Ein neues Update für den Microsoft Flight Simulator wurde sowohl für PC- als auch für Xbox Series X|S-Nutzer veröffentlicht. Das neue Update bringt den Simulator auf die Version 1.21.18.0 und fungiert als Update für Sim Update VII, das Ende letzten Jahres veröffentlicht wurde.
Das neue Update behebt eine Reihe von Problemen, die schon seit einiger Zeit im Simulator vorhanden sind, darunter auch einige Bugs, die zu Problemen mit dem Wetter führten. Zu den verbesserten Wetterproblemen gehören ein Fix für Temperaturen oberhalb von FL450, Live-Wetterwolken werden nun als Nebel angezeigt, wenn sie sich am Boden befinden, sowie Fixes für die 10SM METAR-Sichtbarkeit.
Andere Verbesserungen sind auch für VR-Nutzer willkommen, zusammen mit Korrekturen für TrackIR. Eine Reihe von Fehlerkorrekturen wurden auch für verschiedene Flugzeuge veröffentlicht, und in der Welt wurde ein Problem mit Farbstreifen behoben. Schließlich wurde der AIRAC-Zyklus 2113 verfügbar gemacht.
Das vollständige Changelog findet ihr unten.
Dieses Update wird uns bis zur Veröffentlichung von Welt-Update 7 Ende des Monats (genauer gesagt am 25. Januar) begleiten. Wenn das Welt-Update 7 erscheint, können wir Australien und Neuseeland in hoher Qualität erkunden und gleichzeitig die nächste Local Legend von Orbx ausprobieren.
[amazon box=“B08DN8FQKT,B08DN77PPF“ template=“table“]Microsoft Flight Simulator Version 1.21.18.0 Changelog
Stability
- Several crashes have been fixed across the title
Weather
- Improved management of high proximity METARs to avoid hard weather transitions
- Fixed abnormal temperatures above FL450
- Fixed custom weather preset save data
- Live Weather clouds on ground should now be displayed as fog
- Rain and fog now correctly receive shadows from clouds above
- Fixed “10SM” metar visibility
- Fixed live weather refering to AMSL instead of AGL
VR
- Fixed the issue that prevented interactions with the toolbar in VR
- Added some of the VR controller specific controls (e.g. switch between proxi and raycast modes) that were not available in the binding menu
- Fixed the rotate and drag buttons that did not respond well with WMR VR controllers
- VR controllers are now working when using Legacy cockpit interaction system
Peripherals
- TrackIR support has been fixed
- Fixed unable to pan / drag WorldMap using a custom mouse profile. Add a slot in Control Menu
Planes
- Fixed HUD shader support for for 3rd party planes
- Fixed Reverse Throttle
- Fixed livery overriding mechanism for WASM modules
- Fixed glass cockpit remains off when starting from cold & dark for the Volocity
- Fixed white rendering of the Copilot HUD in the Boeing 787-10 Dreamliner
World
- Fixed an issue where roads could blink
- Fixed color banding introduced in Sim update 5
Reno
- Performance optimization for Reno multiplayer races
- Reno stands are no longer misplaced during RTC
- Fixed “Too high” notification when starting a time trial
UI
- Assistances preferences should no longer be set to Easy without user’s input
- Localization update across all supported languages
SDK
- Fixed crash when loading a project
- Fixed aircraft no longer compiles because of glTF errors
- Fixed game crashing when trying to add a PaintedHatchedArea in the Scenery editor
- Changed “Parking not linked to the main graph” to warning
- Fixed disabled interactions with the sim when Aircraft Editor is open
- Ignore null-size flags file (avoids invalid materials)
- Fixed newly created project XML file path in PackageBuilder
Navigation
- New AIRAC cycle 2113 is now available