The Witcher 3: erhält 8 Jahre nach der Veröffentlichung ein neues Update

The Witcher 3: Wild Hunt - Complete Edition - Screenshot

The Witcher 3: Wild Hunt hat gerade ein neues Update erhalten, das eine Vielzahl von Problemen behebt. The Witcher 3: Wild Hunt wurde erstmals vor acht Jahren im Jahr 2015 veröffentlicht und erhielt zum Zeitpunkt seiner Veröffentlichung viel Lob von den Kritikern. Die PC-Version des Spiels erhielt eine Wertung von 93 auf Metacritic.

Seitdem hat CD Projekt Red The Witcher 3: Wild Hunt auf neueren Plattformen wie PS5, Xbox Series X und Nintendo Switch veröffentlicht. The Witcher 3 kam im Dezember 2022 auf Konsolen der aktuellen Generation heraus und fügte Unterstützung für Raytracing und einen Leistungsmodus für 60 FPS-Gameplay hinzu. Jetzt hat CD Projekt RED das Update 4.04 für The Witcher 3: Wild Hunt auf allen verfügbaren Plattformen veröffentlicht.

In den Patch Notes für Update 4.04 von The Witcher 3: Wild Hunt werden alle Änderungen an den verschiedenen Versionen des Spiels aufgeführt, wobei einigen Plattformen spezielle Abschnitte gewidmet sind. Der erste Abschnitt befasst sich mit Verbesserungen an der PC-Version von The Witcher 3: Wild Hunt, wie z. B. die Behebung eines Problems, das das Spiel unter bestimmten Umständen einfrieren ließ.

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Was die konsolenspezifischen Änderungen betrifft, so behebt Patch 4.04 Flackerprobleme im Spiel und löst Probleme im Zusammenhang mit bestimmten Quests. Außerdem wird die Stabilität während oder nach dem Laden einer Speicherdatei verbessert, wenn die Spieler The Witcher 3 über einen längeren Zeitraum mit aktiviertem Raytracing gespielt haben. Zu den weiteren Änderungen gehören Verbesserungen der Grafik und der Graskollisionen sowie Fehlerbehebungen.


PC-SPECIFIC

  • Fixed an issue where GOG achievements for the Complete Edition would unlock for the base version instead.
  • Frames allowed by the „Maximum Frames Per Second“ setting will now be counted properly when DLSS Frame Generation is enabled.
  • Fixed some instances where characters‘ hair could look too bright when Ray Tracing was enabled.
  • Bald Mountain – Fixed a crash that occurred when Ray Tracing was enabled and all the other Ray Tracing options were off.
  • The Beast of White Orchard – Fixed an issue where loading a certain checkpoint save could cause the game to freeze if Ray Tracing was enabled.
  • Fixed an issue where the game would start without REDlauncher and open a browser tab request for permission to „Use Cyberpunk 2077 with your Epic Games Account“.
  • Fixed an issue where input from a gamepad could still work while having the game in a suspended state.
  • Fixed an issue where a second cursor with high sensitivity would appear in the Main Menu when „Hardware Cursor“ was set to „Off“.

CONSOLE-SPECIFIC

  • Fixed an issue where certain hairstyles from the „Beard and Hairstyle Set“ DLC would clip through the Nilfgaardian helmet on previous-gen consoles.
  • Fixed an issue with flickering textures that occurred during Gwent matches on next-gen consoles.
  • A Towerful of Mice – Fixed an issue on previous-gen consoles where the conversation with Keira would sometimes not trigger after the fight with the pesta.
  • Cabaret – Fixed some visual issues with Dandelion’s model before and during the staged fight on previous-gen consoles.
  • The Last Wish and Wandering in the Dark – Fixed an issue where the game could crash on PlayStation 5 during these quests.
  • Improved stability during or after loading a save file after playing in Ray Tracing mode for prolonged periods of time.
  • Fixed an issue where the Cross Progression setting does not update the interface of the Cloud Saves status correctly on Xbox Series X.

VISUAL – PC and Next-Gen Exclusive

  • Fixed an issue where fog could look as if it were 2D in some places.
  • Fixed an issue where the sky’s reflection on the water with Ray Tracing enabled was partially missing at specific locations in White Orchard, Velen and Toussaint.
  • Grass collision now works properly.
  • Added an HDR calibration option.
  • Fixed an issue where the mountains in Kaer Morhen could disappear when changing the camera angle while Geralt is under water.
  • Get Junior – Removed an unnecessary body of water from Oxenfurt sewers.
  • Fixed an issue where the loading screen would stutter while having Ray Tracing enabled.

QUESTS & GAMEPLAY

  • Added an option to switch potions and apply oils from the radial menu.
  • Fixed an issue where Geralt’s health rapidly depleted when diving.
  • The Final Trial – Fixed an issue where leaving the area and coming back could cause Lambert to stand in the water instead of sitting in the boat, blocking progress.

MISCELLANEOUS

  • Addressed some issues with loading saves when using the Cross Progression feature on multiple machines with the same GOG account.

ONLINE FEATURES — NINTENDO SWITCH

Added a cross-progression feature between platforms which replaces the previous save file integration introduced in patch 3.6 for the Nintendo Switch. Your latest saves will be automatically uploaded to the cloud so you can easily pick up where you left off on other platforms. Cross-progression provides the latest save for every save type. This feature becomes available after you log into your account. Please note that it requires a GOG account regardless of your platform.

Heavy Music, schnelle Bikes und Sport sowieso – da ich auch im Jahre des Herren 1986 geboren wurde und da auch der NES in Europa das Licht erblickte, war die Konsequenz des Zockens logisch. Da ich auch an verbaler Inkontinenz leide, sind PixelCritics sowie earshot.at perfekte Orte um mein Interesse am Journalismus auszuleben.
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